Eva & Veronique Backpack Indonesië 2010

De voorpret

Dag lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie!

Nog maar twee weekjes en dan begint voor ons het grote avontuur. Voor het eerst ongeorganiseerd en met zijn tweeen met de rugzak op reis. De keus om naar Indonesie te gaan was snel gemaakt. Gelukkig kregen we beiden van ons werk toestemming om wat langer weg te blijven en zodoende kunnen we een maand gaan genieten van Java, Bali en de Gili-eilanden. We zijn beiden nogal van de voorbereiding en vooral voorpret enhebben hier dan ook aardig wat aandacht aan besteed.

Omdat we straks in Indonesie vooral op elkaar aangewezen zullen zijn en samen uit maar ook samen thuis toch wel zo gezellig is,besloten we het samenzijn veelvuldigte moeten testen voordat we aan onze big trip zouden beginnen.Wel een mooi excuus natuurlijk om nog wat extra uitstapjes in te lassen.Naast over-en-weer bezoekjes aanhet subtropische Castricum aan zeeen het in het verre oostengelegen Hengelo,spraken we af om met 2 andere Vietnamvriendinnetjes een lang weekend naar Istanbul te gaan. Omdat we nog een gaatje in de planning zagen,boekten we op een zondagochtend tussen neus en lippen door nogeven een lang weekend Kopenhagen. Deze twee tripjes moesten wel goed gaan, want in januari hadden we de tickets naar Jakarta al geboekt.

Volledig onverwachtzijn we elkaar niet in de haren gevlogen

Wink
, dus we kunnen vol goede moed aan onze reisbeginnen! We willen jullie graag op de hoogte houden van al onze avonturen, backpackblunders en ontmoetingen met inheemse diersoorten
Surprised
en zouden het erg leuk vinden als jullie zoaf en toeeen reactie zouden plaatsen.

Veel liefs, Veronique en Eva

ellen schram

Have Fun ladies!!!!! :-)

pfillet

lieve meiden,
heb jullie eerste verslag(je) gelezen, zal jullie zeker volgen, best spannend allemaal, ook voor de thuisblijvers hoor!!!
Veel liefs, maar eerst nog even Kaiserschmarrn eten!

Yvon

Wat leuk dat jullie een site bij gaan houden.
Ik ga jullie zeker volgen!

Nou Eef, voor het eerst dus "ongeorganiseerd" op reis, gaaf hoor! Spannend, maar dat gaat jou zeker lukken.

xYvon

Sabine

Heee kanjers! Wat heerlijk voor jullie zo lang van het mooie indonesie te kunnen gaan genieten! Want weet zeker dat jullie dat gaat lukken! Erg leuk om als nieuwsgierig aagje zoals ik ben, jullie avonturen te mogen gaan volgen via deze site! Heel veel liefs Sabine

Sabine

Ohhh ja, en meiden, vergeet niet te smeren he???? :-)) Xxx

Sophie Damman

Hoi globetrotters.
Ik vind het tof, wat jullie gaan ondernemen en jullie avonturen ga ik zeker volgen.Groetjes Sophie

Von & San

Wauw, spannend.... nog 12 nachtjes slapen!

We gaan jullie zeker volgen op het www en hopen dat jullie veel beleven en vooral...genieten!

Liefs uit Alkmaar

José en Charles Liedenbaum

Lieve VV’s,

Prachtig om straks vanuit Indonesië jullie reisverhalen te kunnen delen.
Als je in de Indische buurt van Hengelo woont is het zouden wij zeggen een must, net zo als de moslims Mekka bezoeken, om eenmaal in je leven een bezoek te brengen aan Indonesië. Op de lagere school in onze tijd was het bij de aardrijkskundeles gewoonte om de belangrijkste eilanden van Indonesië uit je hoofd te leren: Buiten de grote eilanden Sumatra, Java, Borneo, Celebes (de straat waaraan jij Véronique woont) moest je ook de kleinere eilanden kennen. We kunnen ze nu nog opdreunen: Bali Lombok Soembawa, Soemba, Flores Timor enz.. In die lessen werd natuurlijk Indië verheerlijkt als kolonie van Nederland. Wisten wij beter!!!!
Mochten jullie in de buurt van Jakarta komen bezoek dan ook de erebegraafplaats Menteng Pulo hier zijn 4300 graven er rusten zowel Nederlandse slachtoffers van de burgerkampen uit de Tweede Wereldoorlog als militairen (dienstplichtig) die vaak tegen hun zin naar Indië werden gezonden en er uiteindelijk hun laatste rustplaats vonden (hiervan alleen al 106 Twentenaren).
Veel plezier bij de voorbereiding en een goede reis gewenst.

José en Charles.

Caroline

Hey wereldreizigers, jullie worden op 'de voet' gevolgd, of beter, via de electronische weg 'in de gaten' gehouden. Vooral backpackblunders hoor ik graag. Ik lach jullie natuurlijk graag vanaf het noordelijk halfrond toe (en af en toe uit ;-) Gr. Caroline

Suzanne

Leuk, jullie gaan verslagen bijhouden! Kunnen we alvast een beetje meegenieten van jullie avonturen! Met alvast een voorselectie van de foto's?
Veel liefs, ook van Arthur en Jesper ;-)!

Annie en Laurens

Leuk, om al jullie ervaringen (en vooral veel foto's) te kunnen volgen.
Ook wij houden jullie goed "in de gaten"!
Hele fijne vakantie.

jony

Heel veel plezierrrrrrr!!!!!
De eerste 3 weken kan ik jullie niet volgen, dus ik verheug me op het lezen van jullie verhalen bij thuiskomst. Dan zijn jullie pas over de helft van jullie vakantie. Wat heerlijk. genietse!

Maaike

Hey meiden,

De meeste voorbereidingen zijn getroffen. en nu is het wachten op de dag dat jullie weg gaan!! Ik ben echt zoooo jaloers!!!!!!! Gelukkig kan ik mee lezen en dat zal ik dan ook zeker doen. Succes nog met de laatste paar dagen werken.

Groetjes uit het altijd gezellige Brabant
-x-

Alexander

Hey!

Leuk zo'n verre reis, wij gaan zeker juliie verhalen volgen!

Veel plezier en Selamat Jalan!!!

Lena.

Hoi wereld reizigers.
Heel veel plezier. Eva veel rijst eten dan kom je niet aan de race (hoop ik)

groetjes

petrafillet

lieve globetrotters!!!
Hoewel het nog een paar daagjes duurt, voordat jullie vertrekken, wil ik jullie nu alvast een heel fijne en ontspannende reis toewensen.
Op het moment dat jullie in Indonesie aankomen, zit ik op mijn fiets in Zwitserland. Ook leuk om te doen hoor!
Zal veel met jullie in gedachten meereizen.
Zorg goed voor elkaar.
Het ga jullie goed in alle opzichten.
Heel veel liefs

Arthur

Dames,

Heel veel plezier en geniet er van!

Groet,
Arthur

Nancy

Meisjes: Geniet!!!!
Knuffel,
Nans

Caroline

Hoi backpackers! Heelhuids de oceaan overgekomen? Kleine oogjes, een beetje brak? Ach ja, jullie zijn wel wat gewend. Een eerste nacht in een luxe hotelbed zal veel goed maken. Ik ben benieuwd naar jullie eerste verhaal uit Indonesie. Van de andere kant van de wereld, heel veel liefs,

José

Dag wereldreizigers! Wij wachten op de eerste verhalen uit Garut. Hier is alles oke. Na het afrikafestival is alles weer rustig. Wij hebben de treinkaartjes gebruikt. Dat was ook een wereldreis van Borne naar Nijmegen in 3 uur. Groetjes van ons allemaal, veel liefs José

Kristel

Ha meiden
hopelijk hebben jullie een goede reis gehad en zijn jullie nu lekker aan het relaxen. Ben jaloers!
Geniet ervan en ben benieuwd naar de vele verhalen en foto's die jullie vast en zeker zullen maken.

Groetjes Kristel

José

Hoi,Eva en Véronique
Hoe is het met jullie? Wij zien uit naar nieuwe reisverhalen! Hier is alles oke.Morgen is je grote broer jarig.Afzonderlijk van elkaar brengen we maar een toast uit op de wandellaar hoog in de bergen van de Karwendel.Heel veel liefs van ons allemaal en veel reisplezier!!!

Annie en Laurens

Hallo Véronique (en Eva), bedankt voor je mooie kaart.
En 26 aug. houden we natuurlijk vrij!
Mooie foto's hoor!
Geniet maar!!!!!!!!!!